Naše moto: Do školy s chutí a bez obav
Charakteristika Základní školy Štětí, Školní 559
Jsme základní školou, ve které vyučujeme podle vzdělávacího programu Do školy s chutí a bez obav. V prvním ročníku se dětí učí číst metodou Sfumato, v této třídě také začínají s výukou angličtiny. Pro žáky vyšších ročníků nabízíme jako druhý jazyk němčinu. Všechny třídy jsou vybaveny interaktivními tabulemi. Využíváme elektronické žákovské knížky a třídní knihy v systému Škola on-line. Podporujeme maximální rozvoj dětí s vývojovými poruchami – jsou zřízena tři oddělení logopedie,předmět speciální pedagogické péče a pedagogická intervence.
Od 1.7.2019 je pověřenec GDPR pro naši školu Ing. Jiří Tyšer.
Novinky z naší školy
Interaktivní tabule v ZŠ Školní se staly součástí každodenní výuky
Osmnáct interaktivních tabulí už téměř rok využívají děti a učitelé v základní škole ve Školní ulici. Jsou instalovány v každé třídě. Jejich prostřednictvím se učení stává zábavnější, pestřejší a efektivnější.
Interaktivní tabule škola získala zapojením do projektu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Peníze na jejich zakoupení byly hrazeny z evropských fondů a ze státní kasy.
Ředitel školy Alexandr Petrišče řekl, že škola do projektu vstoupila kvůli jedinečné nabídce, jak vybavit moderními technologiemi všechny třídy najednou. „Naším původním záměrem byl nákup jedné takové tabule za rok, víc jsme si jich z našeho rozpočtu nemohli dovolit. Získání interaktivních tabulí do naší školy je ale zásluhou především učitelů. Právě oni usilovali o to, aby tabule mohly využívat všechny děti prvního i druhého stupně.“
Učitelé se zavázali splnit všechny podmínky, které program vyžadoval. Každý musel vytvořit balíček digitálních učebních materiálů, takzvaných DUMů, jejichž funkčnost museli před odevzdáním ministerstvu ověřit ve výuce. Předcházela tomu jejich účast na školení, kde se naučili nejen pracovat s interaktivní tabulí, ale především DUMy tvořit.
Dnes jsou tyto i další výukové materiály běžnou součástí hodin. Učitelé oceňují především názornost, kterou jim poskytuje celá škála nejrůznějších obrázků, textů, tabulek či grafů. Často využívají také internet a zvukové záznamy. Vlastními interaktivními výukovými materiály tak mohou děti zaujmout a překvapit.
Aktivita žáků při práci s interaktivní tabulí je nebývale velká. Každý chce jít k tabuli psát, doplňovat či přiřazovat. Ostatní spolužáci přitom ve stejnou chvíli radí, pomáhají i opravují jeden druhého, diskutují o tématu nebo hledají řešení, jak vylepšit skóre, jak dosáhnou správného výsledku.
Děti nevnímají učení s touto pomůckou jako nudné učení. Nejsou pasivními diváky, ale aktivně spolupracují. S chutí a elánem…
(ben)
Předškolákům se ve škole líbilo
Keramické památeční medaile s myškou, pejskem, ptáčkem či kočičkou si letos odnášely děti, které přišly k zápisu do štětské základní školy ve Školní ulici. A nejen to. Radost jim udělaly také výrobky zdejších žáků - papírové figurky, pohybliví šašci či ozdobné závěsy do oken. Velkým dnem byl pro předškoláky první únorový den. Mnozí přišli s obavami a ostychem, většinou ale školu opouštěli usměvaví a s přesvědčením, že u zápisu dobře uspěli.
Celkem přišlo 67 dětí, v září ale všichni do lavic nezasednou. Rodiče předškoláků totiž do konce května mohou požádat o odklad školní docházky. A někteří této možnosti využili hned při zápisu. Budoucím prvňáčkům přejeme šťastný vstup do školních let a také mnoho nezapomenutelných školních zážitků.
(ben)
Třeťáci vyráběli kouzelné klobouky
Létat na Pegasu, poskakovat v džungli s opičkami ze stromu na strom, proměnit se v pohádkového draka nebo bohatého fotbalistu. To všechno dokáží kouzelné klobouky dětí ze štětské základní školy ve Školní ulici. Stačí přitom jediné: nasadit si ten správný klobouk a pak už se nechat unášet ve víru dětské fantazie.
Kouzelné klobouky vyráběly děti ze 3.B. "Nejtěžší bylo vystřihovat jednotlivé díly z kartonů, ale práce nás moc bavila," shodly se. Největší radostí bylo pro každého první zkoušení. Sedí? Nesedí? A také zdobení: mašličky, motýlci, střapce, berušky...
V hodině slohu každý vdechl svému klobouku čarovnou moc. Sešity dětí jsou toho jedinečným dokladem. Obrazotvornost, s jakou zaplňovaly řádky, prozradila mnoho z jejich přání a neuskutečnitelných snů. S nasazením klobouku se například ocitnou v televizi, aby mohly změnit příběh, promění se v mimozemšťana a budou se tak smět prolétnout v talíři, stanou se Supermany a zachrání lidi v nesnázích či archeology pátrajícími po lidech, kteří se nevrátili z dlouhých výprav.
A pak že ve školních lavicích děti nezažijí žádná nevídaná dobrodružství...
(ben)