Naše moto: Do školy s chutí a bez obav
Charakteristika Základní školy Štětí, Školní 559
Jsme základní školou, ve které vyučujeme podle vzdělávacího programu Do školy s chutí a bez obav. V prvním ročníku se dětí učí číst metodou Sfumato, v této třídě také začínají s výukou angličtiny. Pro žáky vyšších ročníků nabízíme jako druhý jazyk němčinu. Všechny třídy jsou vybaveny interaktivními tabulemi. Využíváme elektronické žákovské knížky a třídní knihy v systému Škola on-line. Podporujeme maximální rozvoj dětí s vývojovými poruchami – jsou zřízena tři oddělení logopedie,předmět speciální pedagogické péče a pedagogická intervence.
Od 1.7.2019 je pověřenec GDPR pro naši školu Ing. Jiří Tyšer.
Novinky z naší školy
Děti si řekly o kontejnery na hliník
Zajímavou návštěvu přivítal místostarosta města Štětí Miroslav Andrt na radnici v rámci oslav Dne Země. Děti ze Základní školy ve Školní ulici za ním přišly s prosbou. „Děti učíme třídit jednotlivý odpad. A zjistili jsme, že nám chybí popelnice na hliník. Děti sbíraly víčka od jogurtů, plechovky a další věci související s hliníkem. Ty pak přinesly místostarostovi Štětí s prosbou o zakoupení popelnice,“ vysvětlila důvod návštěvy učitelka Hana Klementová.
Nápad se místostarostovi zalíbil a dětem přislíbil dodání speciál- ních kontejnerů právě na tento odpad. Již nasbíraný hliník pak poputuje přes Štětské komunální služby k firmě BEC s. r. o., která se postará o zpracování. „Vzešlou myšlenku, aby k ostatním kontejnerům na tříděný odpad přibyl i další na hliník, určitě navrhneme všem školám ve Štětí. Je dobře, aby děti věděly, že i tento materiál se dá ekologicky zpracovat,“ uzavřela setkání koordinátorka projektu Zdravé město Štětí Bc. Kateřina Junková.
Zpravodaj města Štětí , roč. 10, květen 2012 (hoz)
Interaktivní tabule v ZŠ Školní se staly součástí každodenní výuky
Osmnáct interaktivních tabulí už téměř rok využívají děti a učitelé v základní škole ve Školní ulici. Jsou instalovány v každé třídě. Jejich prostřednictvím se učení stává zábavnější, pestřejší a efektivnější.
Interaktivní tabule škola získala zapojením do projektu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Peníze na jejich zakoupení byly hrazeny z evropských fondů a ze státní kasy.
Ředitel školy Alexandr Petrišče řekl, že škola do projektu vstoupila kvůli jedinečné nabídce, jak vybavit moderními technologiemi všechny třídy najednou. „Naším původním záměrem byl nákup jedné takové tabule za rok, víc jsme si jich z našeho rozpočtu nemohli dovolit. Získání interaktivních tabulí do naší školy je ale zásluhou především učitelů. Právě oni usilovali o to, aby tabule mohly využívat všechny děti prvního i druhého stupně.“
Učitelé se zavázali splnit všechny podmínky, které program vyžadoval. Každý musel vytvořit balíček digitálních učebních materiálů, takzvaných DUMů, jejichž funkčnost museli před odevzdáním ministerstvu ověřit ve výuce. Předcházela tomu jejich účast na školení, kde se naučili nejen pracovat s interaktivní tabulí, ale především DUMy tvořit.
Dnes jsou tyto i další výukové materiály běžnou součástí hodin. Učitelé oceňují především názornost, kterou jim poskytuje celá škála nejrůznějších obrázků, textů, tabulek či grafů. Často využívají také internet a zvukové záznamy. Vlastními interaktivními výukovými materiály tak mohou děti zaujmout a překvapit.
Aktivita žáků při práci s interaktivní tabulí je nebývale velká. Každý chce jít k tabuli psát, doplňovat či přiřazovat. Ostatní spolužáci přitom ve stejnou chvíli radí, pomáhají i opravují jeden druhého, diskutují o tématu nebo hledají řešení, jak vylepšit skóre, jak dosáhnou správného výsledku.
Děti nevnímají učení s touto pomůckou jako nudné učení. Nejsou pasivními diváky, ale aktivně spolupracují. S chutí a elánem…
(ben)
Předškolákům se ve škole líbilo
Keramické památeční medaile s myškou, pejskem, ptáčkem či kočičkou si letos odnášely děti, které přišly k zápisu do štětské základní školy ve Školní ulici. A nejen to. Radost jim udělaly také výrobky zdejších žáků - papírové figurky, pohybliví šašci či ozdobné závěsy do oken. Velkým dnem byl pro předškoláky první únorový den. Mnozí přišli s obavami a ostychem, většinou ale školu opouštěli usměvaví a s přesvědčením, že u zápisu dobře uspěli.
Celkem přišlo 67 dětí, v září ale všichni do lavic nezasednou. Rodiče předškoláků totiž do konce května mohou požádat o odklad školní docházky. A někteří této možnosti využili hned při zápisu. Budoucím prvňáčkům přejeme šťastný vstup do školních let a také mnoho nezapomenutelných školních zážitků.
(ben)